11.2.2025 obeležujemo Dan varne rabe interneta, Skupaj za prijaznejši internet. Na naši šoli smo ta dan na predmetni stopnji sicer obeležili že 29.1.2025, ko je na šoli potekal (sedaj že tradicionalni) tehniški dan, posvečen izključno varni rabi interneta. Z učenci na razredni stopnji pa bomo te vsebine obravnavali v sklopu razrednih ur.

V letošnjem šolskem letu smo se posvetili predvsem varni, odgovorni in uravnoteženi rabi spleta ter tveganjem in izzivom, povezanim z rabo umetne inteligence. Pri izvedbi delavnic so sodelovale zunanje izvajalke, ki pod okriljem Društva za srce in ožilje Slovenija v sklopu preventivnega programa Odklop izvajajo preventivne delavnice z omenjenega področja za mladostnike in mladostnice.

Na delavnici Razvoj odgovornega vedenja in digitalno so se posvetili odgovorni rabi spleta in posledicam, ki jih imajo naša ravnanja v digitalnem svetu, se pogovarjali o informacijah, ki jih hote ali nehote (npr. s tem, ko si naložijo brezplačno aplikacijo na telefon) delijo o sebi in digitalnem odtisu, ki ga s tem puščajo na spletu.

Na delavnici Kritična pismenost in digitalno so se posvetili kritičnemu presojanju informacij, s katerimi se srečujejo na spletu,  številnim neresnicam, ki krožijo po spletu ter načinom, kako jih lahko preverjamo.

Na delavnici Odnosi in digitalno so se posvetili prepoznavanju različnih oblik nasilja s poudarkom na nasilju v digitalnem svetu, raziskovanju vedenja učencev na spletu in se informirali o (ne)varnosti pri vzpostavljanju stika z ljudmi, še posebej, če jih ne poznajo osebno.

Na delavnici Skupnosti in digitalno pa so se posvetili predvsem krepitvi povezanosti v razredu in krepitvi vrstniške podpore na izkustven in sproščen način, kot nadomestek razrednim skupnostim, ki se oblikujejo znotraj Viber, WhatsApp, Snapchat in drugih spletnih skupin. Ozaveščali so komunikacijo in nenapisana pravila, ki veljajo v njihovih spletnih skupnostih, saj se dogovori in način komunikacije v razredu in v omenjenih skupinah pogosto precej razlikujejo med seboj.

Z učenci 8. in 9. razreda pa smo izvedli tudi delavnici z naslovom Izzivi in tveganja umetne inteligence, kjer smo razpravljali o možnih načinih uporabe UI, s poudarkom na tveganjih in izzivih, s katerimi se učenci lahko srečajo pri UI ter kako se jim lahko izognejo. Učenci in učenke 8. razredov so se nato preizkusili še v uporabi spletnega orodja Canva, s katerim so izdelali plakate na temo umetne inteligence in hkrati preizkusili pomoč umetne inteligence znotraj omenjenega spletnega orodja.  Znova so dokazali, kako hitro učljivi in spretni so pri razvijanju novih, predvsem pa uporabnih digitalnih kompetenc. Nekatere od njihovih izdelkov, ki so jih uspeli oblikovati v samo eni šolski uri, si lahko ogledate v spodnji galeriji.

Učenci 9. razreda so se poleg delavnic o umetni inteligenci udeležili tudi delavnice Ozaveščen uporabnik spleta. Učili so se, kako ustvariti močna gesla, varno nakupovati na spletu in se zaščititi pred različnimi spletnimi tveganji.

Tehniški dan je bil zelo uspešen in poučen, saj so učenci pridobili dragoceno znanje o varnosti na internetu in se naučili, kako se zaščititi pred različnimi spletnimi tveganji. Delavnice so bile preventivne tudi z vidika duševnega zdravja, saj so učenci razvijali veščine nenasilne komunikacije, krepili medsebojno povezanost v razredu in pridobili pozitivne izkušnje socialne interakcije v živo, ki naj bi nadomestila tisto, ki poteka preko spleta.

 

 

Organizatorja tehniškega dneva: Iztok Šlihthuber in Maja Martinuzzi