Noč joge in pozitivnega mišljenja
Na OŠ Sv. Jurij ob Ščavnici smo ponovno izvedli zanimivo popestritev siceršnjega učnega procesa, ki smo jo tokrat naslovili Noč joge in pozitivnega mišljenja. Ta je potekala tik pred zasluženimi zimskimi počitnicami, in sicer se je pričela v petek popoldne, 23. februarja 2024, zaključila pa dopoldne naslednjega dne.
Udeležilo se je je 27 od 31 učencev od 7. do 9. razreda, ki v letošnjem šolskem letu v okviru razširjenega programa obiskujejo predmet joga za otroke. Zasnovo zanjo si je zamislila Maja Strah, ki ob slovenščini omenjeni predmet tudi poučuje, sodelovali pa sta še Lidija Jarc, knjižničarka ter učiteljica slovenščine, in Anita Zelenko, pomočnica ravnatelja ter učiteljica geografije. Osnovni cilji so bili, da se učenci ob druženju, zabavi in sprostitvi učijo še samozavedanja, sprejemanja samega sebe, pozitivnega mišljenja in čustvene regulacije. Na šoli se zavedamo, da je za učinkovit učni proces pomembno tako to, da se učenci vanj čutijo vključeni tudi s čustvi, kot tudi to, da so v njem varni, povezani, spodbujeni, brez občutkov strahu in skrbi. Številne raziskave namreč potrjujejo, da je varno in spodbudno učno okolje pomemben dejavnik učne zavzetosti in uspešnosti, zato je le-to po uspešno opravljenem projektu tudi ena izmed prednostnih nalog naše šole.
V ta namen so potekale različne delavnice. Naslov prve, ki jo je vodila Lidija Jarc, je bil Sprejemam se – to sem jaz. V njej so izhajali iz misli Človeško je biti človek. In v redu smo tudi, ko nam um govori, da nismo popolni. Delavnica je temeljila na tem, da se znamo sprejeti takšne, kakršni smo, da znamo sodelovati, da razmišljamo pozitivno in da se zavedamo, da smo edinstveni. V ta namen so učenci izpolnjevali t. i. mini dnevnik z izzivi, s pomočjo katerega so doživljali sami sebe, razmišljali o sebi in svojih najljubših stvareh (kako se razvedrijo, preživljajo svoj prosti čas, se najlaže sprostijo …). Svojim dnevnikom pa so tudi zaupali, kam bi najraje odpotovali, katero znano osebnost bi najraje spoznali, česa bi se enkrat resnično radi naučili, kaj jim je pri sebi najbolj všeč in katere so njihove največje želje.
Z močjo uma ustvarjam tok življenja je bila poimenovana delavnica, ki jo je izvedla Maja Strah, v njej pa so se učenci skozi različne dejavnosti opolnomočili še z veščinami in s tehnikami pozitivnega mišljenja. Tako so uvodoma z mimiko obraza pokazali, kako se počutijo v danem trenutku in svoje počutje tudi razložili. Nato so v skupinah izvedli vajo drsnik čustvenih izrazov, kjer je eden izmed članov izžrebal čustvo (veselje, jeza, strah, presenečenje), ga z mimiko obraza, kretnjami prikazal, ostali pa so prikazano zrcalili in nato še stopnjevali intenzivnost omenjenega čustva. Sledil je razgovor o naših občutjih, nato pa še tehnike sidranja pozitivnih občutkov, reševanje neprijetnih situacij oz. občutij s preusmeritvijo misli ter hygo metodo. Ker naše počutje niha tudi med samim poukom, smo po razlagi t. i. čustvenega termometra ter značilnosti različnih območij počutja razpravljali o tem, kaj lahko storimo zase, da bomo prišli v zeleno območje, ki je idealno za proces učenja. Rezultat je bil bogat nabor idej, s katerimi si bodo udeleženci pomagali pri samem pouku in jih predstavili tudi ostalim učencem.
Naslednja delavnica pod mentorstvom Maje Strah je nosila naslov Joga v paru, pri kateri so se učenci zelo zabavali, sicer pa je tudi odlično orodje, s katerim lahko učinkovito dvignemo svoje razpoloženje oz. negativne misli, izboljšamo motoriko, spodbujamo domišljijo ter krepimo sodelovanje, samozavest in samozaupanje. Ob izvajanju položajev v parih so se preizkušali tudi v dihalnih tehnikah, drug drugemu na list na hrbtu pisali pozitivna sporočila in bili ob branju le-teh prijetno presenečeni, celo ganjeni. Delavnico smo zaključili s sproščanjem v obliki vodene vizualizacije, ki jo naši možgani dojemajo kot resnico in s katero lahko prav tako uravnavamo čustva, zmanjšujemo stres ter krepimo pozitivno naravnanost. Z njo so se učenci v mislih podali na morje, lahkotno deskali po valovih, ki so odnesli negativne občutke, okrepili pa občutke miru, zadovoljstva, radosti in samozavesti.
Po izvedenih delavnicah smo se okrepčali z okusnimi palačinkami in jabolčnim zavitkom, za kar je s pomočjo nekaj učencev v Kuharski delavnici poskrbela Anita Zelenko. Sledila je priprava kokic, prenočišča in nočni kino. Zjutraj smo pripravili še skupni zajtrk, sledilo je barvanje mandal s pozitivnimi afirmacijami, nato pa še podelitev priznanj.
Ob koncu lahko trdimo, da je Noč joge in pozitivnega mišljenja odlično uspela, da smo dosegli cilje in spoznali, da zakon privlačnosti velja tudi za naše misli, saj tisto, o čemer razmišljamo, pritegnemo k sebi. Zato je nadvse pomembno, da ohranjamo svoje misli pozitivne in da se zavedamo, da smo lahko mojstri, mojstrice svojega življenja!
Zapisala: Maja Strah